A művészet és én - Szuperhősök a filmvásznon

2020.02.20

A művészetnek sok ága van, ami hozzám a legközelebb áll, az a filmművészet. Ezen belül a szuperhősős alkotások érintettek meg a legjobban.

Öt-hat éve kezdtem el ezeket a műveket nézni, eleinte csak az eredeti Sony birtokában lévő Pókember és a DC Comics által alkotott Batman kalandjai érdekeltek. Ekkor még kevésbé gondoltam bele, hány száz ember munkája van ezekben a képkockákban, és nem is véltem annyira kiemelkedő művészetnek, de az évek során megváltozott a véleményem. Amikor nyolcéves voltam, apukám elvitt a Deadpool című filmre, ami sorsfordító volt számomra. Azonnal a kedvencem lett, és elhatároztam, hogy elkezdek más Marvel filmeket is nézni, mivel ezt is ők készítették. Mielőtt még továbblépnék, megragadnám a lehetőséget, hogy bemutassam egy kicsit a Deadpoolt.

Tim Miller rendezésével egy remek akció-vígjátékot láthattunk, a forgatókönyvet Rhett Reese-nek és Paul Wernicknek köszönhetjük. A Marvel Entertaint a 20th Century Fox közremüködésével alkotta meg a remekművet. A főszerepben Ryan Reynolds adja ki magát Wade Wilsonnak, aki Deadpool álnéven dolgozik. Ezután mondtam apukámnak, hogy szeretnék még ilyen jellegű alkotásokat megnézni. Először a Vasembert mutatta meg, de ezt annyira nem találtam kiemelkedőnek a Deadpool után. Majd megmutatta a Thort. Ez majdnem annyira megfogott, mint a Deadpool. Erről is szeretnék szólni pár szót, hiszen még ma is ott van a kedvenceim között, és rengeteget tudok beszélgetni róla a barátaimmal.

Tehát a Thor egy akciófilm és sci-fi egyben. A forgatókönyvet összesen nyolcan írták, de a legfőbb munkát Stan Lee végezte el. A főszerepben Chris Hemserwoth-ot láthatjuk remekelni. A film összesen 449 326 618 dollárt hozott a kasszára, ami azért bárhogy is nézzük, rengeteg pénz. A filmre körülbelül 150 milliót szántak, de ez így is 300 millió nyereség, amiről egy átlagember még csak álmodni se merne. A filmben Odin Asgard királya háborút visel a jégóriások ellen, akik mind a kilenc birodalmat el akarják foglalni. Thort már a germán és a skandináv mitológiából lehetett ismerni, hisz onnan mintázták a már ikonikussá vált szereplőt. Ezután amint tudtam, megnéztem a második részét, a Thor: sötét világot. Erre már 170 millió dollárt költöttek, és meg is lett az eredmény, hisz 644 501 401 dollár jött vissza.

Ezután a Bosszúállók filmekbe vetettem bele magam már 9 éves fejjel. Ezek se lógtak ki a sorból, ma is órákat tudok róluk beszélni. Az első filmre 220 millió dollárt költöttek, és az előző filmeket magasan elsöpörve 1 511 757 910 dollárt kaptak vissza a műért. A filmben több szuperhős is szerepel (Thor, Hulk, Amerika kapitány, Sólyomszem, Fekete özvegy és Vasember), ők a ,,Bosszúállók" és az a céljuk, hogy megmentsék a világot Thor öccse, Loki elől, aki a Chituri nevű földönkívüli fajjal szövetkezett, hogy megszerezhesse a Tesseractot, amivel hatalmas erőre tehet szert. A második részre már 280 milliót szántak, és 1 402 000 000 dollár jött vissza a fantasztikus film után. Az alkotásban az Ultron nevezetű meghibásodott szupererős robot próbálja átvenni a hatalmat a világ felett. A már egyszer említett szereplők ismét közbelépnek, és szembeszállnak Ultronnal. Ezután találtam rá az X-Men filmekre, ahová a Deadpool is tartozik, de ezek már kevésbé fogtak meg. Ekkor kezdte el adni a mozi a Bosszúállók: Végtelen háborút, melyben Thanos, a titán próbálja megszerezni mind a 6 végtelen követ (Tesseract, Éter, Lélek kő, Idő kő, Elme kő és Hatalom kő), melyek által egy csettintéssel meg tudná felezni az emberiséget és gazdagságot teremtene. Ezt kell megállítania a kedvenc csapatunknak. A filmnek a szálait a 2019-es Bosszúállók Végjátékban varrják el. Nem csak a Végtelen háború volt szerintem nagy siker 2018-ban, ott volt még a Venom is. Bár a kritikák nem annyira szeretik, szerintem egy nagyon akciódús és kellően vicces sci-fi. A filmben néhány szupererős parazita jut le a Földre. Az egyik, aki el akarja pusztítani a bolygót, megszállja az űrtechnológiával foglalkozó Carlton Drake-t, míg a másik Eddie Brockot, de ez a parazita, aki Venomnak nevezi magát, már meg akarja menteni a Földet, mert az ott töltött idő alatt megszerette a bolygót. Egy végső összecsapásban megküzdenek egymással, de Eddie-ék nagy hátrányból indulnak, hisz sokkal gyengébb képességei vannak a Venom nevű űrlénynek.

Ennyi szuperhősös film volt, ami engem igazán megérintett nagyjából 5 éves korom óta. Most 11 éves vagyok és a filmek hatására író-forgatókönyvíró szeretnék lenni, ha majd felnőtt leszek, ami szintén a művészet egy izgalmas ága. Várom, hogy mit tartogat a 2020-as év, mert rengeteg fantasztikus alkotás lesz, amelyekből szintén lehetne egy ilyen hosszú fogalmazást írni. 

Menyhárt Zsombor 6.c

Herman Hírmondó
A Herman Ottó Tudásközpont diákjainak lapja
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el