Szeged

2019.01.22

Szeged egy megyei jogú város, és Magyarország harmadik legnagyobb városa, Csongrád megye székhelye, a Tisza és a Maros összefolyásánál helyezkedik el.


Én kedvelem ezt a várost, mert sok a szép látványosság, például a Hősök kapuja, a Dóm és az Anna fürdő. Én már sokszor jártam ott, mert az anyai ági családom az országnak annak a részéről származik, egy közeli faluból, Zsombóról. Sok más város nevét viselő utca van, mert mikor a híres szegedi árvíz volt, akkor ezek a városok segítettek Szegednek helyreállni a pusztítás után, ennek tiszteletére nevezték el az utcákat. Ebben a városban még van néhány különlegesség, például a villamosok, amik nem sok városban találhatók meg, aztán a Hősök kapuja, amit az első világháborúban elesett 12000 szegedi katona emlékére csináltak. Szegednek van még egy híres vasúti hídja, ami Szerbia és Románia felé vezetett, és a trianoni béke után lett lebontva, és a negyvenes években építették újra fahídként, ez után az 1946-os "jeges árvíz" nagyon megrongálta. Legutoljára 1946. december 6-án járt rajta vonat. Volt egy híres tragédia a szegedi történelemben. 1879. március 12-én éjszaka a Tisza átszakította a gátat, és elöntötte a várost. 5730 épületből 265 maradt ép a pusztítás után. Ennek emlékére ma a Tisza-parton áll egy emlékmű.

Én szeretem Szegedet, szép város. Aki teheti, látogasson el ide, messze van, de nagyon szép hely.

Szénási Szilárd 6.a

Herman Hírmondó
A Herman Ottó Tudásközpont diákjainak lapja
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el